Thursday, October 13, 2011

Aegna reis August 2011

Sellest suvest on mul palju toredaid mälestusi. Mõnest tahan ka kirjutada. Eriti tore oli reis Aegna saarele.
Reisiks pakkisin kotti juba päev enne reisi. Raskusi valmistas asjade kaasa võtmine, sest ei teadnud missugune ilm Aegna saarel on. Otsustasin ilusa ilma kasuks ja võtsin vähe asju. Reis algas bussi sõiduga. Juba bussis oli tore, sest sain kokku sõpradega. Esimesena külastasime Võhmas küünlavabrikut. Seal oli tugev hais, mis mõjus mulle halvasti. Tegin ruttu küünla valmis ja läksin õue. Küünal sai päris kena.
Edasi sõitsime Tallinna, seal külastasime loomaaeda. Meile tuli vastu Mati Kaal -loomaaia direktor. Meid jaotati kahte gruppi. Nägime palju erinevaid loomi. Giid rääkis loomade eluviisidest. Kõige enam meeldisid mulle ahvid. Nad eputasid ja nokkisid üksteistelt kirpe.
Õhtuks jõudsime sadamasse, kust viidi meid kiirkaatriga Aegna saarele. Sõit oli kiire ja tuul vuhises kõrvus. Aegnal tervitas meid kohalik elanik Jukku. Suundusime põhja ranna poole, kuhu seadsime üles telgid, et puhkama minna.
Uus päev algas matkamisega. Tegime tiiru ümber Aegna saare. Nägime rannakaitse patareisid, keskaegset kivilabürinti, sõime metsa all mustikaid ja vaatasime, kui kaugel asub väikesaar Kräsuli. Siis suundusime laagriplatsile, kus otsustasime liivaranda ujuma minna. Vesi oli läbipaistev ja soolane. Merel oli näha suuri reisilaevu.
Pärast ujumist grillisime ja mängisime palli. Tore oli koos aega veeta. Varsti suundusime telki, kus ka peatselt magama jäime.
Järgmisel hommikul jätsime Aegna saarega hüvasti. Suundusime Tallinna botaanikaaega. See oli suur ja seal leidus palju erinevaid taimi. Mulle meeldisid kuldkalad, kes ujusid tiigikeses. Taimedest olid huvitavad kanntaim, mille otsas kasvasid õied, mis olid nagu kannud ja teine tore taim oli häbelik mimoos, see taim reageeris igale puudutusele ja pakkis lehed puudutuse peale kokku.
See reis meeldis mulle suvest kõige rohkem ja jääb kauaks meelde.