Friday, January 19, 2018

Põnev tund koos aktiivõppe ahvatlustega 19.01.18

Kunagi aastaid tagasi, kui mu oma tütar oli pisike, siis tundus naljakas, et ta küsis minult iga asja kohta "... aga miks?" Nüüd olen ise Karoliinast eeskuju võtnud ja igal võimalikul juhul uurinud, et  MIKS SEE ASI NII ON? sama teeme ka koolitundides.
Täna katsetasime 5.a klassi õpilastega.
Iga õpilane valmistas ette katse teemal ÕHK.
Esmalt toimus katsete näitamine. Hästi raske on näidata ja samaaegselt ka rääkida, mida teed.

Lenne ja Kristel näitasid mustkunsti - kui panna taskurätik klaasi ja klaas suruda vette, siis taskurätik märjaks ei saa. "Uskumatud" palusid katset korrata, kuid ka teisel korral rätik ei märgunud. Loomulikult seletas Lenne pärast ka ära, miks märgumist ei toimunud.


 Kristel näitas, kuidas saab katkisesse pudelisse vesi panna nii, et vesi sellest välja ei voola. Samuti seletas Kristel ära põhjuse ja rääkis õhurõhkude erinevusest.


 Kristlyn näitas, kuidas saab joogikõrre sisse vesi "lõksu panna"


 Kaspar ja Kaimo tegid katse peegli, paberrätiku ja küünla ning joogiklaasiga, ning tekitasid vaakumi.



 Kaimo selgitas, miks peegel maha ei kukkunud.

 Marta selgitas, et pole tühja anumat ja tõestas selle purki ja kaussi kasutades.



 Liisu ja Tuuli näitasid, et soe õhk on külmast õhust kergem.



 Kaisa tõestas, et klaasi all olev küünal kustub, kui hapnik otsa saab ja veetase tõuseb selle võrra, kui palju oli klaasi all hapnikku.


 ka Kaisa katses tekkis vaakum!

 Anni tõestas, et kui vesi läheb pudelisse, siis peab ta vabastama ruumi ja õhu sealt välja lükkama.

 Tänan lapsi toredate katsete eest ja põhjenduste ning selgituste eest!


No comments:

Post a Comment